Master Class with David Fincher / Master Class de David Fincher

Carlos Reviriego
September 15, 2014 (May 8, 2020)
TAI Escuela Universitaria de Artes

Interview with David Fincher at the TAI University School of Arts (Madrid), hosted by Carlos Reviriego.

In English, with Spanish subtitles.

Questions:

0:00:33 – What did the book ‘Gone Girl‘ is based on had that made you want to film a movie about it?
0:02:33 – Talk about your first years in the movie industry.
0:06:38 – You once said ‘No one hates Alien3 more than me’. Can you talk about it?
0:09:31 – David Lynch was here last year, and he said that the most important advice was to always fight for the final cut of your film. Do you think the same?
0:15:03 – Some critics think that ‘Fight Club‘ and movies on your filmography celebrate violence and anarchy. What do you have to say about it?
0:18:39 – Do you see yourself as a perfectionist?
0:22:17 – What’s more important, talent or hard work?
0:25:40 – What changes with digital cinema?
0:28:09 – How do you work with the Cinematographer and the Art Department?
0:34:31 – Can you talk about your work for TV and House of Cards?
0:36:37 – How do you feel about Amy’s character in Gone Girl?
0:37:53 – Do you get involved in the writing process?
0:39:08 – Why do you tend to use green and yellow colours in your cinema?
0:41:12 – Do you see a certain similarity between Brad Pitt’s character in ‘Twelve Monkeys‘ and ‘Seven‘?
0:43:02 – What do you look for in an actor?
0:48:38 – Is it more complicated to do fiction or documentary?


Encuentro con David Fincher en la Escuela Universitaria de Artes TAI (Madrid), conducido por Carlos Reviriego.

En inglés, con subtítulos en español.

Preguntas:

0:00:33 – ¿Qué te atrajo de la obra literaria en la que se inspira ‘Gone Girl‘?
0:02:33 – Háblanos de tus comienzos
0:06:38 – Una vez dijiste que nadie odió Alien3 más que tu. ¿Puedes hablar sobre ello?
0:09:31 – David Lynch estuvo aquí el año pasado y dijo que lo más importante era tener el corte final de la película. ¿Opinas lo mismo?
0:15:03 – Algunos críticos opinan que ‘Fight Club‘ y otras de tus películas ensalzan la violencia y el caos. ¿Qué tienes que decir al respecto?
0:18:39 – ¿Te consideras un perfeccionista?
0:22:17 – ¿Qué es más importante, el talento o el trabajo duro?
0:25:40 – ¿Qué añade la conversión al digital del cine a tu obra?
0:28:09 – Tu estética tiene una firma o un sello personal. ¿Cómo trabajas con el Director de Fotografía?
0:34:31 – ¿Puedes hablar sobre tu participación en televisión y en House of Cards?
0:36:37 – ¿Qué piensas del personaje de Amy en Gone Girl?
0:37:53 – ¿Cómo te involucras en el proceso de escritura del guión?
0:39:08 – ¿Por qué tu cine tiene cierta tendencia a usar verdes y amarillos?
0:41:12 – ¿Crees que hay cierta similitud entre la forma de actuar del personaje de Brad Pitt en ‘Twelve Monkeys‘ y ‘Seven‘, que fueron rodadas en la misma época?
0:43:02 – ¿Qué buscas de un actor a la hora de trabajar con él?
0:48:38 – ¿Es más complicado rodar ficción o documental?

Magaly Briand / TAI (2014)

One thought on “Master Class with David Fincher / Master Class de David Fincher”

  1. Hi Leonard

    Thanks for that link. Best interview I’ve seen with Fincher, and I now like him as much (if not more) than his movies… which says a lot.

    One thing I found interesting was the comment on Tyler being a representation of the Nietzschean Übermensch, and that he thought it was clear that he  not support Tyler’s views. Since the Übermensch is a concept from Nietzche’s 1883 book “Also Sprach Zarathustra”, it’s intriguing to note that a song by this name was used in my 2010 LGAT (and is used in all LGATs… we’ll certainly those that were influenced heavily by Lifespring…) to generate strong emotions in participants (and elevate the authority status of the trainer).

    This exact entrance music was used in Paul Thomas Anderson’s Magnolia to signal Tom Cruise’s entrance to “Seduce and Destroy” (also 1999).

    Hope you’re doing well, my friend.

    John

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